5 Nov 2014

Ketahui Bagaimana Cara Omega Guard Membantu dalam Menurunkan Berat Badan?

Salam bersiaran semua,

Seperti yang sedia maklum bahawa bagi agen membakar lemak Shaklee terdiri dari 2 iaitu Lecithin dan Omega Guard.Tetapi kebiasaanya bagi yang ingin kurus mereka akan mengambil Lecithin berbanding dengan Omega Guard.Tiada salah nya nak ambil Lecithin mahupun Omega Guard kedua-duanya mempunyai fungsi yang sama cuma tindak balas bagi Omega Guard adalah lebih cepat dan harganya sedikit mahal berbanding dengan Lecithin.

Jom kite tengok bagaimana Omega Guard membantu dalam menurunkan berat badan ye.

Dalam minyak ikan itu sendiri terkandungnya Asid Lemak Omega 3 yang mana ia mengandungi DHA dan EPA.

"Fish oils supplements may help overweight people and people with high blood pressure to loss weight,according to the National Institues of Health.Omega -3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids are found in fish oil.They are considered essential to your diet because your body can't make them."

Bagaimana Asid Lemak boleh membakar lemak?


  1. Omega 3 membakar lemak dalam tubuh dengan bertindak balas pada hormon yang dipanggil Leptin.Leptin memberi signal kepada otak untuk mengurangkan selera makan kita dan dengan itu,kita akan makan dengan sedikit.Jadi dalam masa yang sama,kita boleh maintain dan kurangkan berat badan.
  2. Leptin dapat meningkatkan tahap metabolisma badan melalui peningkatan output hormon tiroid.Setiap sel dalam tubuh bergantung kepada hormon tiroid untuk mengawal metabolisma badan.Apabila metabolisma badan meningkat,mudah untukkita menurunkan berat badan.
  3. Jika tindak balas badan dengan Leptin kurang lancar,sebaliknya pula berlaku di mana kita akan berasa lapar yang teramat dan akan menyebabkan kita sentiasa makan dan mengumpul lemak pada tubuh.Apa yang perlu,kita boleh amalkan pengambilan Omega 3 untuk membantu badan bertidak balas lebih lancar dengan Leptin.Untuk itu ,metabolisma badan meningkat dan pembakaran lemak juga turut meningkat.


3 cara Omega 3 membantu menurukan berat badan.


  1. Omega 3 membantu mengawal rasa lapar dengan mengawal kadar gula dalam darah
  2. Kajian dari Australia menunjukkan mereka yang mengambil Asid Lemak Omega 3 bersama program senaman boleh mebakar lebih lemak berbanding yang menjalani program senaman tanpa mengambil Asid Lemak Omega 3
  3. Kajian di Jepun dan Republic Czech menunjukkan bahawa Omega 3 mencegah pembentukan lemak-lemak hodoh atau yang membuatkan badan nampak menggelebeh.Kajian ini bersetuju bahawa Omega 3 sememangnya mampu membakar lemak.

Ha menarikkan Omega Guard ni bukan sahaja bagus untuk otak tetapi bagud juga untuk menurunkan berat badan.Jadi jangan lepaskan peluang dapatkan Omega Guard ini ditambah lagi bulan ni promosi Omega Guard Shaklee ni ye.

Mana yang berminat,laju-laju hubungi ida ye.



Ida Umielman
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment