9 Jun 2014

Cash On Delivery @ COD produk Shaklee di Taman Puncak Jalil......

Salam bersiaran,

Hari ini ida nak tulis pasal kawasan yang biasa ida lakukan untuk membuat perkhidmatan CASH ON DELIVERY ataupun singkatannya COD.Sebab leni makin ramai yang suka pada kaedah COD ni.Lebih cepat barang yang hendak dibeli dapat dimilikikan.

Untuk ida kawasan yang boleh ida melakukan COD adalah dikawasan Taman Puncak Jalil , Taman Equine , Bandar Putra Permai , Kinrara, Puchong dan kawasan berhampirannya.

Ok kali ni kita cerita pasal kawasan COD ida yang pertama iaitu Taman Puncak Jalil ye.Jom kita berkenalan sikit dengan Taman Puncak Jalil ni ye:-

Taman Puncak Jalil (sebelum ini dikenali sebagai Bandar Seri Bukit Jalil) adalah 801 ekar (3.2 km ²) bandar di Selangor, Malaysia. Ia terletak berdekatan dengan Taman Teknologi Malaysia di sepanjang Lebuhraya Puchong-Sungai Besi. Ia adalah di selatan Kompleks Sukan Negara.

Perbandaran bersebelahan termasuk Bandar Kinrara di barat laut, Lestari Perdana ke tenggara dan Taman Equine di selatan.

Pembangunan yang dilaksanakan oleh Maxisegar Sdn Bhd, anak syarikat milik penuh Talam, adalah sebuah perbandaran bersepadu dan serba lengkap yang terdiri daripada 11,651 unit hartanah kediaman dan komersial.

The Nilai Pembangunan Kasar sebanyak Taman Puncak Jalil dianggarkan kira-kira RM2.5 bilion dengan tempoh pembangunan dijangka lapan tahun.

Projek ini mula dilancarkan pada bulan Jun 2001.

Pada tahun 2006, IJM Berhad telah bersetuju untuk campur tangan untuk membantu yang bermasalah Talam Berhad untuk memulihkan projek ini. Kerja-kerja landskap yang indah kini sedang giat dijalankan dan bandar ini akan mempunyai pertumbuhan potensi kerana ia terletak betul-betul di antara bandar raya Malaysia baru pentadbiran modal, Putrajaya, dengan ibu kota pentadbiran lama, Kuala Lumpur.

Projek ini telah mempunyai dan menggunakan pelbagai kontroversi, terutamanya kerosakan alam sekitar dilakukan untuk kawasan (termasuk kemusnahan sebuah tasik dengan sebuah pulau semula jadi), penempatan semula paksaan asli penempatan Orang Asli dan kegagalan umum keseluruhan projek (kurang daripada separuh daripada kawasan perumahan siap diduduki).


Bagi siapa-siapa yang duduk area Taman Puncak Jalil yang ingin dapatkan produk Shaklee secara COD boleh hubungi ida ye

Ida Umielman
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment