18 Nov 2013

Selepas 14 tahun,kini bebas dari Diabetis selepas menggunakan Vivix Shaklee selama 7 bulan

Salam Hari Isnin,

Diabetis ataupun kencing mani.Pasti semua sudah sinunim dengan nama penyakit ni kan.Adakah anda atau ahli keluarga mahupun orang tersayang anda menghidap Diabetis.

<SEKILAS FAKTA MENGENAI PENYAKIT DIABETIS>

Kira-kira 3.6 juta orang dewasa dianggarkan bakal menghidap penyakit diabetes atau kencing manis di Malaysia, satu angka yang amat membimbangkan, kata Presiden Majlis Pencegahan Obesiti Jong Koi Chong.

Beliau berkata angka itu amat tinggi dan telah meletakkan Malaysia sebagai negara mempunyai jumlah pesakit diabetes tertinggi di Asean dan keenam di rantau barat Pasifik.

 "Ini bukan sesuatu yang membanggakan dan kita semua perlu bekerjasama dan membantu mendidik orang ramai mengenai pentingnya mencegah dan membendung penyakit ini," katanya.

Petikan dari BERNAMA

<APA ITU DIABETIS>

Kencing manis (diabetes mellitus) adalah masalah metabolisma dimana jumlah glukosa atau gula, di dalam darah adalah tinggi, secara perubatannya dikenali sebagai hyperglycaemia

<ANTARA KAEDAH RAWATAN PESAKIT DIABETIS>

Walaupun spesifik manapun kaedah perubatan disyorkan, tujuan rawatan terhadap pesakit kencing manis adalah untuk memastikan kandungan glukosa dalam darah kembali ke paras normal. Kebiasaannya dengan mengawal kandungan insulin ataupun dengan memberi terapi mengurangkan glukosa. Diet pemakanan terkawal dilakukan demi memastikan kandungan hidangan dan snek dimakan pesakit kencing manis tidak membebankan insulin.

Selain dari kaedah di atas ni untuk mengurangkan kadar glukosa dalam darah seseorang pesakit Diabetis ada alternatif lain yang boleh di ambil iaitui dengan mengamalkan secara konsisten VivixShaklee.

Ini bukan omongan kosong ye, ini terbukti apabila En R,Jitendra yang menghidap Diabetis hampir 14 tahun kini bebas dari Diabetis selepas mengambil Vivix Shaklee secara konsinten selama 7 bulan.
BUKAN 7 TAHUN k HANYA DALAM MASA 7 BULAN.

Amazing kan?

Kat bawah ni Testimoni dari En R.Jitendra ye:-


Itu dia luahan En R.Jitendra ye.selepas 14 tahun kini beliau bebas dari Diabetis dan beliau boleh menikmati kehidupan beliau dengan penuh gembira dan hebat.

Bak kata beliau:

Hanya tindakan bijak anda sekarang dapat merubah kesihatan anda
"Diabetis adalah penyakit yang amat bahaya kerana ia adalah ibu segala penyakit.Jika tidak dikawal,ia akan membuka pintu kepada pelbagai penyakit.Antaranya.ia boleh mendatangkan berbegai komplikasi seperti penyakit jantung,kerosakan buah pinggang,masalah penglihatan ,kerosakan urat saraf dan masalah jangkitan."

Pasti ramai dah teruja mendengar pengakuan dari seorang pengguna Vivix ni kan.

MENCEGAH ITU KAN LEBIH BAIK DARI MERAWAT.

Bagi sesiapa yang berminat nak dapatkan Vivix pada harga PROMO boleh hubungi ida ye
Jimat sehingga RM100++ sebotol
Kalau beli 2 botol dah dapat FREE MEMBERSHIP
Tak nak ke?

Untuk kesihatan apa salahnya berkorban sedikitkan

Ida Umielman
0193397363

****COD kawasan Bandar Putra Permai,TamanEquine,Puchong dan kawasan sekitanya


0 comments:

Post a Comment