11 Nov 2013

Testimoni Vivix: Alhamdulillah dengan vivix mak bertambah sihat dari penyakit darah tinggi,kolesterol tinggi dan COAD - Puan Mas

Salam,

Testimoni vivix dari Puan Mas.

Jom kita layan sat apa yang ingin diluahkan oleh Puan Mas ni ye





<TAHUKAH ANDA>

Apa itu COAD ( Chronic Obstructive Airway Disease)?

COAD terjadi apabila terdapat sekatan berterusan saluran pernafasan yang disebabkan oleh emphysema atau bronkitis kronik.

Kadang-kadang, asma dan COAD akan berlaku bersama-sama. Ia juga mungkin bahawa jika anda mempunyai asma yang tidak dikawal sepenuhnya , serangan berulang selama beberapa tahun mereka boleh membawa kepada COAD .

Apa itu kolesterol tinggi ( high cholesterol)?

Kolesterol adalah bahan berlilin yang yang terdapat dalam lemak (lipid) dalam darah anda. Walaupun tubuh anda memerlukan kolesterol untuk terus membina sel-sel sihat, yang mempunyai kolesterol yang tinggi boleh meningkatkan risiko penyakit jantung.

Apabila anda mempunyai kolesterol yang tinggi, anda boleh membangunkan lemak dalam saluran darah anda. Akhirnya, deposit ini menyukarkan darah yang cukup untuk mengalir melalui arteri anda. Hati anda tidak boleh mendapatkan darah kaya dengan oksigen sebanyak kerana ia perlu, yang meningkatkan risiko serangan jantung. Pengurangan aliran darah ke otak boleh menyebabkan strok.

Kolesterol tinggi (hiperkolesterolemia) boleh diwarisi, tetapi ia sering hasil daripada pilihan gaya hidup yang tidak sihat, dan dengan itu boleh dicegah dan dirawat. Diet yang sihat, senaman dan kadang-kadang ubat-ubatan boleh pergi jauh ke arah mengurangkan kolesterol tinggi.

Apa itu tekanan darah tinggi?

Tekanan darah tinggi adalah keadaan yang biasa di mana kuasa darah terhadap dinding arteri anda adalah cukup tinggi yang akhirnya boleh menyebabkan masalah kesihatan seperti penyakit jantung.

Tekanan darah ditentukan oleh jumlah darah pam jantung anda dan jumlah rintangan aliran darah dalam arteri anda. Yang lebih banyak darah pam jantung dan arteri yang sempit anda, semakin tinggi tekanan darah anda.

Anda boleh mempunyai tekanan darah tinggi (hipertensi) selama bertahun-tahun tanpa apa-apa gejala. Tidak terkawal tekanan darah tinggi meningkatkan risiko masalah kesihatan yang serius, termasuk serangan jantung dan strok.

Tekanan darah tinggi biasanya terjadi selama bertahun-tahun, dan ia memberi kesan kepada hampir semua orang akhirnya. Mujurlah, tekanan darah tinggi boleh dengan mudah dikesan. Dan apabila anda tahu anda mempunyai tekanan darah tinggi, anda boleh bekerja dengan doktor anda untuk mengawalnya.

Alhamdulillah selepas menggunakan vivix,mak Puan Mas bertambah sihat dan tidak berkepit dengan minyak angin lagi.

Vivix telah terbukti menyelesaikan masalah penyakit2 serius, antaranya :

• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh

Anda mempunyai ibu bapa atau orang tersayang anda mengalami masalh penyakit seperti di atas
Jom hadiah kan mereka dengan Vivix Shaklee ni
Harga pun tengah Promo ni
BELI 6 PERCUMA 1
Kalau tak nak beli 6 pun boleh beli satu anda akan jimat RM100++ tau
Jangan lepaskan peluang ye.Kita pasti nak lihat orang yang kita sayang sihat kan.Pelaburan yang pasti membuat kita puan hati
Tak nak jadi macam Puan Mas ni ke melabur untuk ibu yang TERCINTA yang tak akan ada galang gantinya lagi
Fikir-fikirkan k
Mana yang dah buat keputusan bijak boleh hubungi ida ye

Ida Umielman
0193397363
email:nurelmanamani@gmail.com
pages:www.facebook.com/UmielmanShoppe

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Taman Equine,Puchong dan kawasan sekitarnya




0 comments:

Post a Comment