2 May 2014

Testimoni Set Penyusuan 3M Shaklee : Alhamdulillah selepas mengambil Set Penyusuan 3M susu bertambah kepada 0oz setiap kali pam.

Salam bersiaran di Hari Jumaat yag penuh barakah ni ye,

Apa khabar semua pembaca setia  blog umielman ni.Terima kasih kerana masih sudi berkunjung ke blog ida ye.Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menulis di blog ini untuk berkongsi segala ilmu yang ada.Sekarang ni ida macam terpanggil-panggil untuk menulis dan berkongsi lebih banyak ilmu tentang penyusuan susu ibu.Yela ida tengok sekarang fenomena menyusukan anak semakin meluaskan.Alhamdulillah itulah yang sepatutnya memberi si manja kita dengan susu ibu yang memang terbukti susu yang paling terbaik untuk si manja kita.

Bagi ida juga ida panjatkan kesyukuran kepada Yang Maha Pemberi  kerana mempermudahkan urusan ida menyusukan Elman dengan susu ibu dan Alhamdulillah bulan ni cukup lah 2 tahun Elman menyusu susu umie nya ni.Kenangan terindah yang memang tak kan dilupakan.

Aduhhh panjang pula ida berceloteh ye ok kita berbalik ye pada tujuan asal ida.Hari ini ida nak kongsikan pula testimoni dari Puan Fiza yang menyusukan anak beliau dengan susu ibu.Dan bagaimana pula Set Penyusuan 3M Shaklee membantu masalah penyusuan beliau.Jom kita baca bersama ye :-



Salam semua…
Saya mulakan dengan detik kelahiran Firaz. Alhamdulillah Firaz berjaya dilahirkan secara normal walaupun di peringkat awal kandungan saya disahkan plasenta previa. Kuasa Allah tiada siapa dapat menduga. Subahanaallah…
Beberapa jam selepas Firaz dilahirkan, saya berusaha keras cuba sebaik mungkin untuk menyusukan Firaz dengan susu badan. Namun saya rasa kecewa apabila tiada susu yang keluar. Lantas en.suami membawa saya urut payudara bagi melancarkan perjalanan susu. Sekali lagi kuasa Allah yang menakjubkan. Dengan sekali sesi urutan, susu badan saya kembali meriah dan Firaz dapat saya susukan sehingga beliau tidur kekenyangan. Walaupun agak kekok menyusukan diperingkat awal, namun akhirnya saya berjaya melakukannya. Satu perasaan gembira dan kepuasan sukar diungkap apabila susu ibu yang keluar mengalir ke dalam tekak dan seterusnya badan bayi yang kita kandungkan selama 9 bulan. Hanya ibu-ibu yang menyusubadankan bayinya sahaja dapat merasakan kepuasan yang saya maksudkan ini.
Namun kemeriahan susu badan saya mula merundum ketika Firaz masih berusia 3 mingggu dan masuk minggu ke-empat susu langsung tidak keluar walaupun setitis. Hati saya mula merasa sgt sedih. Perasaan sedih yang meruntun jiwa lebih terasa apabila Firaz mula menangis kelaparan. Aduhai anak…sabar ya. Itu sahaja ungkapan yang mampu saya katakan. Lantas saya mencurahkan rasa kesedihan yang saya alami di Facebook (FB). Selang beberapa minit, seorang bekas teman sekerja (Kak Azlina Hashim) yang sangat prihatin memberi saya mesej pesanan di FB yang mengandungi pelbagai kata-kata semangat. Beliau juga memperkenalkan set produk Shaklee bagi membantu penghasilan susu badan yang meriah. Tanpa berfikir panjang, saya terus bersetuju untuk cuba menggunakan produk Shaklee ini. Alhamdulillah dalam masa tiga (3) hari sahaja dari setitik susu yang keluar ia berjaya menjadi 5 Oz dan seterusnya 10 Oz sekali sesi mengepam. Teruja dengan perubahan yang sangat mengakumkan ini, memberi saya semangat untuk berkongsi pengalaman dengan ibu-ibu yang mempunyai masalah yang sama. Selain menghasilkan susu yang meriah, berat badan Firaz juga semakin bertambah sihat dan membesar saiz fizikal badannya juga lebih besar dari usianya. Ibu mana yang tidak gembira melihat anaknya sihat dan kenyang dengan khasiat susu ibukan? Percayalah kawan-kawan, set meriahkan susu ibu Shaklee ini memang sangat berbaloi-baloi…TQ Kak Azlina kerana memperkenalkan saya dengan produk Shaklee ini….



Pengorbanan seorang ibu yang sanggup lakukan apa sahaja asalkan si manja mendapat susu ibu.Cuba bayangkan dari tiada setitis pun susu ibu yang keluar Alhamdulillah selepas mengambil Set Penyusuan 3M Shaklee di samping tips-tips untuk membanyakkan susu ibu akhirnya dari tiada susu semasa pam kepada 10oz setiap kali pam.Syukur ke hadrat Yang Maha Pemberi.

Anda bermasalah seperti Puan Fiza dan ingin mencuba Set Penyusuan 3M Shaklee untuk mengatasi masalah anda.Hubungi ida ye.Anda akan diberi TIPS EKSLUSIF serta JADUAL MAKAN daripada ida beserta CONSULTATION yang berterusan dari ida.In Sha Allah ida aka membantu anda.

Ingin membaca testimoni-testimoni menarik Set Penyusuan 3M Shaklee boleh klik lik kat bawah ni ye :-



Nak Menyusu :- Ambil set 3M
Nak berpantang dan menyusukan:- Ambil set 3M + Zinc Complex
Nak kurus:- Add on Lecithin & Omega Guard
Nak Cantik :- Add on Vitamin E

Berminat ???

Hubungi ida .

Ida Umielman
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment