1 Sept 2014

8 Ciri Kolagen Terbaik yang Perlu anda Ketahui.

Salam bersiaran,

Wanita sekarang amat menitikberatkan tentang kecantikan.Itu tidak dapat dinafikan apabila keluarnya sesuatu produk kecantikan pasti kaum wanita akan lebih teruja.

Sekarang bila diberitahu tentang kepentingan kolagen maka ramai wanita ingin mencuba kolagen bagi kelihatan cantik dan awet muda.Tetapi pemilihan kolagen yang manakah yang sepatutnya dititikberatkan.

Sebelum kita bercerita tentang pemilihan kolagen yang terbaik itu ap.Mari kita tengok dulu apa yang dikatakan dengan kolagen itu ye.

Apa itu Kolagen?

Kolagen adalah protien yang terdiri daripada asid amino yang khusus iaitu prolin, Hidroyprolin dan juga arginine yang di dalamnya merupakan binaan struktur karbon , oksige dan hidrogen.

Badan manusia merangkumi hampir 30 % protien yang terdiri daripada kolagen yang didapati hampir dalam kesemua anggota badan terutamanya didalam tulang tendon dan juga ligamen.

Dibawah ini pula ciri-ciri yang perlu ada untuk memastikan bahawa kolagen yang dipilih adalah kolagen yang TERBAIK:-

  1. Kolagen dalam bentuk makanan/minuman lebih baik berbanding kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.
  2. Saiz molekul kolagen sekurang-kurangnya 1000 doltan dan ke bawah. Ml-crofine size membantu penyerapan yang baik kerana saiz ini adalah paling optimum diserap oleh sel dan memberi kesan yang lebih cepat.
  3. Kolagen yang mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  4. Kolagen yang mempunyai antioksidan tinggi untuk mengurangkan kesan Pra-Penuaaan.
  5. Kolagen yang mempunyai elemen Vitamin B untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamina untuk kesihatan sendi.
  7. Kolagen yang mempunyai bahan yang merangsang pembentukan Asid Hydraulic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Kolagen yg selamat dan tidak bertoksin.


Itu adalah ciri-ciri kolagen yang perlu dititkberatkan didalam pemilihan kolagen.Rasa-rasa Shaklee Collagen Powder ada tak ciri-ciri diatas ni.Kalau nak tahu meh lah rasa dulu.Pasti tak menyesal punya.

Sementara masih Promosi ni cepat-cepat dapatkan Shaklee Collagen Powder ni ye.

Berminat?

Hubungi saya.


Ida Umielman
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment