5 Sept 2014

Testimoni Set Kurus Shaklee : Dalam masa 2 minggu berat badan mak turun sebanyak 1.8kg.Alhamdulillah

Salam,

Bagi setiap individu normal berat badan adalah satu perkara yang amat penting dan akan dititikberatkan tidak kira dari kaum hawa mahupun kaum adam selain daripada isi berkaitan kecantikan.Ditambah lagi jika mengalami masalah berat badan berlebihan pasti pelbagai cara dan ikhtiar akan dilakukan bagi mengatasi masalah ini kan.
Testimoni kali ini adalah dari Puan Azlina yang mana bukan beliau yang mengalami masalah berat badan tetapi mak beliau.Sebagai anak pasti pelbagai ikhtiar akan dilakukan bagi memastikan mak yang disayangi sentiasa sihat dan tak alami masalah berat badan berlebihan.Begitu juga denga Puan Azlina yang mencadangkan kepada mak beliau supaya amalkan Set Kurus Shaklee iaitu Cinch Shake,Lecithin dan Herb Lax bagi menurukan berat badan mak beliau.Dan Alhamdulillah selepas 2 minggu amalkan Set Kurus Shaklee secara konsisten mak beliau berjaya turunkan berat badan sebanyak 1.8kg.
Jom baca testimoni Puan Azlina dibawah ni:-



<TAHUKAH ANDA>

Dibawah ini antara penyakit yang akan dihidapi oleh setiap orang yang mempunyai masalah berat badan berlebihan ye.Ada 2 versi tu Melayu dan English.Semoga bermanfaat kepada semua ye:-

1. Kencing Manis 
 Diabetes which is a disorder where the pancreas is not producing enough or sometimes not any insulin. Diabetes can lead to a whole host of other medical issues and obesity is one of the main causes due to the body having excess glucose due to overeating.

 Diabetes yang merupakan satu gangguan di mana pankreas tidak menghasilkan cukup atau kadang-kadang tidak mana-mana insulin. Diabetes boleh membawa kepada pelbagai isu-isu perubatan lain dan obesiti merupakan salah satu punca utama disebabkan oleh badan yang mempunyai glukosa berlebihan akibat makan berlebihan.

2. Kanser
Cancer has many different forms and types and many of them could be prevented with more attention to eating healthy and avoiding obesity.
Kanser mempunyai berbagai bentuk dan jenis dan kebanyakan mereka boleh dicegah dengan perhatian yang lebih kepada pemakanan yang sihat dan mengelakkan obesiti

3. Kegagalan jantung akibat tersumbat 
Congestive Heart Failure is a condition in which the heart can’t pump enough blood to the body’s other organs.
Kegagalan Jantung yang kongestif adalah suatu keadaan di mana jantung tidak boleh mengepam darah yang mencukupi kepada organ-organ lain badan.

4. Pembesaran jantung
Enlarged Heart is another heart condition where the muscle of the heart become larger due to being overworked which naturally happens if you are overweight.
Jantung yang diperbesarkan adalah satu lagi keadaan jantung di mana otot jantung menjadi lebih besar kerana bekerja terlalu keras yang secara semulajadi akan berlaku jika anda mempunyai berat badan yang berlebihan ..

5. Embolisme Pulmonari 
Pulmonary Embolism is a sometimes fatal blockage of an artery. Being overweight causes most people to reduce activity and after time lack of activity can result in an embolism.
Embolisme pulmonari ialah keadaan arteri tersumbat yang kadang-kadang boleh membawa maut. Berlebihan berat badan menyebabkan kebanyakan orang mengurangkan aktiviti dan selepas satu masa dimana tiada aktiviti ianya boleh menyebabkan embolisme

6. Polycystic Ovarian Syndrome
 Is when cysts develop in your ovaries. These can burst causing even further problems.
Sindrom ovari polisistik adalah apabila sista wujud dalam ovari. Ianya boleh pecah dan akan menyebabkan walaupun masalah-masalah lain.

7. Penyakit Refluks esofagus Gastro 
Gastro esophageal Reflux Disease means that stomach acid and juices flow from the stomach back up into the esophagus. It is common in overweight people.
Penyakit Refluks esofagus Gastro bermakna bahawa asid perut dan aliran jus dari perut kembali ke dalam esofagus. Ini adalah masalah biasa pada orang yang berlebihan berat badan.

8. Penyakit Hati berlemak 
Fatty Liver Disease is a reversible condition where large pockets of fat accumulate in liver cells. Fatty liver can be considered a single disease that occurs worldwide in those with excessive alcohol intake and those who are obese.
Penyakit Hati berlemak adalah suatu keadaan berbalik di mana lemak dalam jumlah yang besar berkumpul dalam sel-sel hati. Hati berlemak boleh dianggap sebagai satu penyakit tunggal yang berlaku di seluruh dunia dalam orang-orang yang dengan pengambilan alkohol yang berlebihan dan mereka yang gemuk

9. Hernia
Hernia is caused when the hole in the diaphragm weakens and enlarges.
Hernia disebabkan apabila lubang pada diafragma menjadi lemah dan membesar.

10. Mati pucuk 
Erectile Dysfunction is the inability to develop or maintain an erection which can be caused by a medical problem due to obesity or a psychological effect.
Disfungsi erektil adalah ketidakupayaan untuk membangunkan atau mengekalkan ketegangan yang boleh disebabkan oleh masalah perubatan disebabkan oleh kegemukan atau kesan psikologi.

11. Inkontinens Urinari 
Urinary Incontinence is the inability to control ones urine and is frequently associated with obesity, weak bladder and pelvic floor muscles.
Inkontinens Urinari ketidakupayaan untuk mengawal air kencing yang sering dikaitkan dengan obesiti, pundi kencing lemah dan otot lantai pelvik.

12. Kegagalan Ginjal kronik 
Chronic Renal Failure meaning the kidneys fail to work is a much greater risk to those that are overweight or obese.
Kegagalan Ginjal kronik bermaksud buah pinggang gagal untuk bekerja adalah risiko yang lebih besar kepada orang-orang yang mempunyai berat badan yang berlebihan atau obes.

13. Lymph Edema
Lymph edema is a condition that occurs from a damaged or dysfunctional lymphatic system sometimes caused by people suffering from obesity actually crushing the lymphatics.
Edema limfa adalah keadaan yang berlaku dari sistem limfa rosak atau tidak berfungsi yang kadang-kadang berpunca akibat orang-orang yang mengalami masalah kegemukan dimana kegemukan itu sebenarnya menghancurkan sistem limfatik.

14. Cellulitis
Cellulitis is clinically a spreading infection involving both the dermis and subcutaneous tissues due poor lymph flow caused by obesity.
Selulitis mengikut definisi klinikal ialah jangkitan merebak yang melibatkan kedua-dua dermis dan tisu subkutaneus akibat aliran limfa yang lemah yang disebabkan oleh kegemukan.

15. Strok
Stroke is a lack of blood supply as the body has to work harder when you are obese.
Strok adalah kekurangan bekalan darah apabila badan terpaksa bekerja lebih keras apabila seseorang itu berlebihan berat badan
.
16. Sindrom Pickwickian 
Pickwickian Syndrome is mainly characterized by sleep apnea due to obesity placing an excessive load on the pulmonary system.
Sindrom Pickwickian boleh menyebabkan apnea tidur dimana kegemukan meletakkan beban yang berlebihan ke atas sistem paru-paru.
Sindrom Pickwickian adalah suatu keadaan di mana orang teruk berlebihan berat badan gagal bernafas pesat cukup atau secara mendalam cukup, menyebabkan tahap oksigen darah rendah dan darah tinggi karbon dioksida (CO2) peringkat. Ramai orang dengan keadaan ini juga sering berhenti bernafas sama sekali untuk jangka masa yang pendek semasa tidur (tidur apnea obstruktif), mengakibatkan mereka terjaga dari tidur dengan kerap sepanjang malam, yang membawa kepada mengantuk berterusan pada siang hari. Penyakit ini meletakkan tekanan pada jantung, yang akhirnya boleh membawa kepada simptom kegagalan jantung, seperti bengkak kaki dan pelbagai gejala lain yang berkaitan.

17. Depression
Depression is a condition where a person feels extremely sad all the time. Even to the point of being suicidal. This can be greatly enhanced for someone that has a weight problem.
Kemurungan adalah satu keadaan di mana seseorang terasa amat sedih sepanjang masa dan boleh akhirnya membawa kepada perasaan ingin membunuh diri. Masalah ini akan lebih serius bagi seseorang yang mempunyai masalah berat badan.

18. Osteoarthritis
Osteoarthritis is a clinical syndrome in which low-grade inflammation results in pain in the joints, caused by abnormal wearing of the cartilage oftentimes due to obesity.
Osteoartritis adalah satu sindrom klinikal di mana keradangan gred-rendah menyebabkan kesakitan pada sendi. Ini disebabkan oleh kehausan tulang rawan tidak normal yang biasanya disebabkan oleh kegemukan.

19. Gout
Gout occurs when uric acid accumulates in the blood. Nerve endings then become irritated causing extreme pain made worse by carrying extra weight.
Gout berlaku apabila asid urik berkumpul dalam darah. Hujung saraf kemudian menjadi jengkel menyebabkan kesakitan yang amat sangat yang dibuat lebih teruk dengan membawa berat badan tambahan.

20. Penyakit pundi hempedu 
Gallbladder Disease commonly affects overweight people as a result of high blood cholesterol levels and causes gall stones.
Penyakit pundi hempedu biasanya menyerang mereka yang berlebihan berat badan akibat paras kolesterol darah tinggi dan menyebabkan batu karang hempedu.

Jika anda berminat ingin dapatkan Set Kurus Shaklee buat diri sendiri mahupun orang tersayag boleh hubungi ida ye:-

Ida Umielman
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment